Etykiety

10.06.2011

"Punkty nawigacyjne. Eseje i wywiady" J.M.Coetzee


Przed lekturą tej książki Coetzee był dla wybitnym pisarzem genialnych powieści takich jak "Hańba", "Młodość" czy też oryginalnych w formie "Zapisków ze złego roku". Jakim zaskoczeniem dla mnie była informacja, że laureat literackiej Nagrody Nobla z 2003 studiował matematykę i informatykę;). Autor został także dwukrotnie wyróżniony niezwykle prestiżową nagrodą Bookera.

W "Punktach nawigacyjnych" zetkniemy się z inną twarzą Noblisty. Coetzee jako kulturoznawca i recenzent literacki, autor licznych esejów. W zawartych w książce wywiadach dowiemy się o tym jak pisarz postrzega pisarstwo, co i kto był dla niego inspiracją oraz kim są dla niego bohaterzy jego powieści. Czy obraz postaci samotnika uwikłanego w konflikty wszelkiego kalibru przypomina mu samego siebie?

Dzięki tej lekturze z pewnością lepiej poznamy twórczość tego Pana. Dodatkowo zapoznamy się z jego postrzeganiem twórczości innych wybitnych władców pióra jak chociażby Franz Kafka. Jak zapewne wiecie, Coetzee pochodzi z RPA i również literatura z tych rejonów jest przedmiotem rozważań pisarza. Jednym zdaniem - uczta intelektualna dla każdego miłośnika jego twórczości.


Za egzemplarz bardzo dziękuję Wydawnictwu Znak

6 komentarzy:

  1. Myślę że dla fanów Coetzee, ta książka będzie naprawdę świetna. Ja osobiście nie znam twórczości tego autora, więc tym bardziej miło mi będzie dowiedzieć się czegoś więcej o tym człowieku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie bym tę książkę poznała. Póki co jednak na półce czekają inne lektury tego pisarza, więc gdy się z nimi uwinę, to zacznę się rozglądać za esejami:))
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hm.. Nie wiem, mnie jakoś nie przekonuje ta książka, nie czytam takich więc sobie odpuszczam. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. książka jest zdecydowanie dla fanów twórczości Coetzeego. Innych po prostu zanudzi na śmierć:)

    OdpowiedzUsuń
  5. mnie w ogóle Coetzee nudzi, jakoś nie potrafię przez niego przebrnąć i nawet nie próbuje. "Hańba" mnie rozdrażniła i już nie sięgnęłam po książki tego autora

    OdpowiedzUsuń
  6. Mag mnie na początku też nudził. Starałam się wtedy "ugryźć" go z zupełnie innej strony. Wczuwałam się bardzo w te powieści. "Hańba" mną sponiewierała psychicznie. Jestem bardzo wrażliwa na krzywdę ludzi a co dopiero zwierząt. Po scenie z psami musiałam odstawić czytanie na 2 dni.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...