Etykiety

5.12.2012

"Absolwent" (1967)

Opis z filmwebu:
"Absolwent college'u, Benjamin Braddock (Dustin Hoffman), nie ma pomysłu na dalsze życie. Jego wkroczenie w dorosłość doskonale wykorzystuje jego sąsiadka, pani Robinson (Anne Bancroft). Romans ze starszą kobietą nie jest dla Bena szczytem marzeń i w dalszym ciągu poszukuje swojej drogi życia. Zbiegiem okoliczności zakochuje się w córce Robinsonów, Elaine (Katharine Ross), a taki obrót sprawy jest całkowicie nie na rękę jej matce."

O filmie słyszałam wiele dobrego. Kiedy zobaczyłam go za oszałamiającą kwotę 5zł, stał się moją własnością. Jestem wielką fanką filmów z lat 60-tych i dlatego nie zwlekałam długo z jego obejrzeniem. Historia bardzo zawiła - młody absolwent prestiżowej uczelni wdaje się w skomplikowany i na swój sposób chory romans z koleżanką własnych rodziców. Wszystko układa się pomyślnie do czasu, aż poznaje jej córkę. Nie trudno się domyślić jaki wprowadzi to zamęt i wiadomo już, że nie wyniknie z tego nic dobrego.
Młodziutki Dustin Hoffman i Kathie Ross (znana pani psycholog z mojego ukochanego "Donnie Darko") w jednych z swoich pierwszych ról.


 Na uwagę zasługuje przede wszystkim muzyka grupy Simon & Garfunkel. Jest taka oldskulowa i klimatyczna. Polecam gorąco.


Poniżej zwiastun po polsku:

6 komentarzy:

  1. O to koniecznie muszę obejrzeć. Dzięki za recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam gorąco. Cieszę się, że recenzja się podobała.

      Usuń
  2. Dużo dobrego o tym filmie, a ja chyba dałam sobie spokój po 20 minutach. Nie wydal mi się zbyt obiecujący. Nie wiem może to był błąd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo często tak mam. Miałam tak z filmem "Antychryst" i dopiero po upływie jakiegoś czasu obejrzałam go w całości.

      Usuń
  3. Muzyka z tego filmu niemalże zaczęła żyć własnym życiem :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...