Etykiety

4.23.2012

Bonjour Paris!

 Z fiszkami nie trzeba nikogo zapoznawać. Małe karteczki od dłuższego już czasu robią furorę na polskim rynku wydawniczym. Prawie każdy poliglota ma chociaż jeden taki produkt i korzysta z niego na co dzień. Tym razem przetestowałam dla Was fiszki "Czasowniki dla początkujących" z języka francuskiego.


Języka francuskiego uczyłam się w gimnazjum, potem miałam kilka lat przerwy i wróciłam do niego na studiach.  Nauka nigdy nie sprawiała mi większego problemu, bo melodia francuskiego kojarzy mi się z życiem pozbawionym trosk, długimi popołudniami spędzonymi w kawiarni ze znajomymi oraz nastrojową muzyką. I jak tu nie kochać tego języka?

Na 300 kartonikach znajdziemy podstawowe czasowniki, które mogą być pierwszym krokiem w efektywnej nauce języka.  Na kilku pierwszych fiszkach przedstawione są zasady transkrypcji fonetycznej, czasu teraźniejszego, trybu rozkazującego, czasu przyszłego, przeszłego (niedokonanego, złożonego), kolokacji oraz trybu warunkowego w czasie teraźniejszym. Po zapoznaniu się z ogólnymi zasadami gramatyki, można śmiało przejść do nauki czasowników. Nauka gramatyki nie musi być przecież uciążliwa i nudna.

Wydawnictwo Cztery Głowy w pudełku z fiszkami umieściło też płytę  mini-CD, na której nagrane są wszystkie czasowniki oraz etui na karteczki. Jest to pierwsza część całego kursu "Czasowniki". Mam nadzieję, że niedługo dojdzie do wydania kolejnych poziomów (B1-B2 oraz C1-C2).

Warto spróbować nauki z fiszkami, bo może okazać się dla nas najwygodniejsza i dająca zarazem niespodziewanie duże efekty.  Na początku swojej pracy z tą metodą nauki nie byłam specjalnie do niej przekonana. Po jakimś jednak czasie, okazało się, że przynosi ona nadspodziewane rezultaty. Spróbujcie, nie zaszkodzi:)

Więcej na stronie Wydawnictwa Cztery Głowy

2 komentarze:

  1. Ja nie wyobrażam sobie teraz nauki bez fiszek ;) Zdecydowanie łatwiej zapamiętuję słówka czy wyrażenia i mam większą ochotę sie uczyć ;)
    Francuski kiedyś na pewno u mnie zawita, ale jeszcze nie przyszedł jego czas ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Z francuskiego zdawałam maturę, ale kiedy to było... Chętnie sobie przypomnę to i owo, fiszki strasznie mnie kuszą:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...