Etykiety

9.19.2011

"Siedem szklanek" Magdalena Zych

Dawno nie czytałam tak dobrej książki. Pani Magdalenie Zych należą się oklaski. Autorka wykazała się nie tylko oryginalnością, ale także niezwykle żywym i barwnym językiem. Całość zasługuję na ocenę celującą.

Kuba jest studentem. Tak jak każdy chodzi na zajęcia, ma dziewczynę i prowadzi weekendowo-klubowe życie. Poznajemy go jako outsidera, indywidualistę, po części może i poetę. Wydaje się być trochę zagubiony w realnym świecie i ciągle poszukuje odpowiedzi na dręczące go pytania natury egzystencjalnej. Na jednej z imprez poznaje Emila. Emil należy do grona artystów, jest egocentryczny, odważny i głosi kontrowersyjne poglądy. Jest biseksualistą noszącym kuse sukienki i ostry makijaż. Przez wielu mylony jest z dziewczyną. Nie ukrywa, że łączą go związki seksualne z obiema płciami. Dodatkowo cechuje go wysoki poziom inteligencji i samodzielność.

Znajomość Kuby i Emila nabiera rumieńców i miesza w ich dotychczasowym życiu. Uczą się od siebie dystansu do świata, akceptacji, zmuszeni są także do dokonywania trudnych wyborów. Przełamują własne stereotypy i razem dojrzewają.

Książkę dosłownie pochłonęłam. Czytanie jej było dla mnie nie tylko przyjemnością, ale i ucztą dla umysłu i intelektualną debatą. Mam nieodpartą chęć na kolejne powieści autorki. Mam nadzieję, że takowe ukażą się niebawem na naszym literackim rynku.


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka.

6 komentarzy:

  1. O, nie czytałam jeszcze nic w podobnym klimacie, to znaczy o biseksualiźmie w polskich realiach;)
    Zapowiada się interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie też mam ochotę przeczytać tę książkę. Niezwykle mnie intryguje biseksualna tematyka i dlatego chciałabym dowiedzieć się o niej czegoś więcej.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja czytałam skrajne recenzje: od pełnych zachwytów, taką jak Twoja, po mocno nieprzychylne. A że lubię takie książki, w których ocenie są rozbieżności, chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No ja zdecydowanie się zachwycam książką. Może wywoływać kontrowersje i pewnie też taki jest cel. Same się przekonajcie:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...