Etykiety

2.08.2010

"Flush" Virginia Woolf



"Flush jest spanielem. Wyjątkowym spanielem. I głównym bohaterem książki Virginii Woolf.

To przewrotna biografia psa i jego właścicielki, słynnej dziewiętnastowiecznej brytyjskiej poetki, a także historia wielkiego romansu pewnej ekscentrycznej pary z epoki wiktoriańskiej. Przede wszystkim jednak to parodia typowych biografii.

Flush zrodził się z lektury listów miłosnych Elizabeth Barret i Roberta Browninga, choć zapewne niemały wpływ na książkę miał również pies samej Virginii Woolf - prezent od ukochanej Vity Sackville-West. "

Zdecydowanie to wyjątkowa książka. Dostarczyła mi wiele emocji od radości po łzy.Być może to dlatego, że jestem wielką miłośniczką psów i ich los dość mocno mnie obchodzi. Flush jest spanielem, który obserwuje, analizuje, myśli , czuje i postrzega ludzki świat na swój własny psi rozum. Dla małego psa zachowanie ludzi i hierarchia panująca w mieście, wydaje się być niezrozumiała. Targają nim sprzeczne emocje. W swoim życiu doświadcza wielu miłych i przerażających chwil.
Książka ta poruszyła mnie do głębi. Bardzo wczułam się w sytuacje Flusha i próbowałam zrozumieć jego tok myślenia. Zastanowiłam się później, co w takim razie myśli mój pies. Czy też wewnętrznie przeżywa huśtawki nastroju, niepokoje? Niesamowita powieść, niesamowitej autorki.

2 komentarze:

  1. Kolejna pozytywna recenzja spaniela ;) Kusisz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj Flush jest wart przeczytania! I kuszenie innych tą lekturą grzechem nie jest:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...