Etykiety

6.11.2012

"Gramatyka Języka Angielskiego z ćwiczeniami" Sylvia Maciaszczyk, Agnieszka Szarkowska


Gramatyka języka angielskiego na ogół wydaje się prosta. No właśnie na ogół.  Zauważyłam ciekawą prawidłowość podczas mojej wieloletniej nauki tego języka. Im bardziej zagłębiam się w gramatykę, im mój poziom znajomości staje się wyższy, tym częściej uzmysławiam sobie, że ten angielski wcale nie jest taki prosty. Potrzeba setek przerobionych ćwiczeń i długich godzin, a przede wszystkim licznych powtórek, po to aby poruszać się pewnie w tym temacie.

Książka dzieli się na 89 rozdziałów, w których zawarta jest cała gramatyka języka angielskiego. Każdy rozdział rozpoczyna się od krótkiego wstępu teoretycznego przedstawiającego m.in. zasady poprawnego użycia czasów, ich konstrukcji i wyjątków. Wszystko opisane jest w sposób przystępny i jasny. Dodatkowo naukę ułatwiają liczne tabelki i symbole bomb z zapalonym gwintem, które mają za zadanie zwrócenie naszej uwagi na najważniejsze zasady.

Po zapoznaniu się z teorią, przychodzi czas na praktykę. Po każdym temacie autorzy książki zamieścili szereg ćwiczeń, pomagających lepiej przyswoić materiał. Ćwiczenia do prostych nie należą i momentami zawierają pewne haczyki. Tym lepiej, bo musiałam się troszkę nagłowić rozwiązując je, co zaskutkowało lepszym zapamiętaniem danego tematu. Na końcu książki znajduje się oczywiście klucz odpowiedzi. Ostatni rozdział stanowi wielką powtórkę, zdobytej wiedzy.

Trudno mi jest polecić ją wybranej grupie społecznej. Jestem pewna bowiem, że przyda się na każdym etapie nauki języka angielskiego. Mogą sięgać po nią zarówno gimnazjaliści,  licealiści, studenci oraz studenci i samouki.

Za egzemplarz dziękuje Wydawnictwu PWN.


8 komentarzy:

  1. Przeglądałam tę książkę, wydała się ciekawie opracowana, niestety - do najtańszych nie należy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No faktycznie masz rację, ponad 40zł za książkę to dość sporo jak na polskie realia.

      Usuń
    2. Pomyliłam się - miałam na myśli "Słownictwo angielskie w ćwiczeniach"; obydwie pozycje wyglądają niemal identycznie, różnicą jest zawartość i cena. Ta, którą ja oglądałam, kosztowała 55 zł :)

      Usuń
    3. Pozycji o której mówisz nie znam. Mam natomiast "Słownictwo hiszpańskie w ćwiczeniach" i wiem, że jest warte swojej ceny. Jest w niej tyle ćwiczeń, że nie wiem kiedy uda mi się to wszystko przerobić. A wiadomo PWN jest wydawnictwem typowo naukowym i być może dlatego ich książki do tanich nie należą.

      Usuń
  2. A to może być zaiste pomocna pozycja :D Ja zawsze gramatykę i czasy stosowałam raczej intuicyjnie :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie wydaje mi się, że ta gramatyka zawsze przedstawiana jest na trudniejszą niż jest w tych książkach. Jakby ktoś tak napisał: 'gramatyka angielska dla ludzi'.. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja uważam, że gramatyka angielska jest naprawdę trudna. Uczę się tego języka ponad 15 lat i nie czuje się pewnie w tym obszarze.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...