Etykiety

3.13.2012

"Tylko dla dziewcząt" Magdalena Samozwaniec Audiobook

Czas nagrania: 5 godz. 30 min.
Nośnik: 1 CD mp3

To było moje drugie spotkanie z książką w formacie mp3, a pierwsze z Magdaleną Samozwaniec. Pisarka była siostrą Marii Pawlikowskiej - Jasnorzewskiej oraz córką Wojciecha Kossaka. Jej powieści od lat bawią i wzruszają młode i nieco starsze pokolenia kobiet.

"Tylko dla dziewcząt", jak sama nazwa wskazuje, przeznaczona jest dla młodych kobiet i to właśnie o nich opowiada. Książka zawiera zbiór tekstów o tym jak wyglądały relację między pannami i zalotnikami, o pociągu studentek do zagranicznych kolegów, o małżeństwie dla posagu czy też o trwającym od zawsze konflikcie pokoleń. Samozwaniec przestrzega młode kobiety przed przedwczesnym i nieprzemyślanym zamążpójściem. Przytacza czytelnikowi (w moim przypadku słuchaczowi) przykład męża - jedynaka, nad którym użala się zrozpaczona mamusia, z powodu bólu oka podczas unoszenia kolana. A nie daj Boże, mieć za męża pijaka, co to z kolegami zbyt często na piwo chadza. Są tylko dwa sposoby na takiego amanta. Jakie? Przekonajcie się sami.

Audiobook słuchało się znakomicie, dzięki wspaniałemu przekazowi pani Anny Szawiel, która włożyła całe swoje serce w nagranie, co słychać w każdej minucie. Styl Magdaleny Samozwaniec nieco przypomina mi Colette. Jest również nieco ironiczny i prześmiewczy. Pisarka z dużym dystansem podchodzi do upodobań i fochów panienek z tamtej epoki.

Słuchanie książki okazało się dla mnie wybawieniem podczas długich podróży tramwajem na uczelnie. Nie mogłam powstrzymać śmiechu i z pewnością wyglądałam nieco dziwnie mając cały czas uśmiech na ustach. Oj wyostrzył mi się apetyt na Samozwaniec!

Fragment audiobooka dostępny jest tu:




Audiobook można nabyć na stronie Biblioteki Akustycznej

4 komentarze:

  1. ja czytałam książkę- też mnie ubawiła ironia i lekkość Pani Magdaleny. Słuszne skojarzenie z Collette, wiedziałam,że coś mi ten styl przypomina,ale nie mogłam pokojarzyć co :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam pozytywne opinie, książka (tudzież audiobook) tkwi już na mojej liście planów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dusia, pozytywne opinie dla tej książki nie są przesadzone:) Zapewniam:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...