Etykiety

3.15.2012

Korespondencja w firmie Wzory listów angielskich


Dziś dla młodego człowieka biegła znajomość języka angielskiego jest koniecznością. Pracodawcy coraz częściej wymagają od pracowników nie tylko płynnego posługiwania się tym językiem, ale i poprawnego, formalnego sposobu pisania. Ta umiejętność jest szczególnie wymagana na stanowiskach biurowych, a także w codziennym życiu.

Książka zapoznaje nas z ponad setką różnych form pisemnych, takich jak chociażby list reklamowy, podziękowanie za przyjęcie klienta, zgoda na przedłużenie terminu płatności, opóźnienie w dostawie lub wynajem samochodu. Większość z nich jednak porusza tematykę okołobiznesową.

Autorzy podręcznika poza wzorami listów i ich polskimi tłumaczeniami, umieścili w nim przydatne informacje o zasadach interpunkcji w języku angielskim oraz gramatyki (czasowniki frazowe, nieregularne itp.) Na końcu publikacji czytelnik znajdzie także pomocny słownik polsko-angielski.

Do książki dołączona jest płyta CD z wszystkmi wzorami listów, co sprawia, że praca w firmie nad konkretną korespondencją staje się jeszcze łatwiejsza.

Na uwagę zasługuje lista konsulatów i ambasad Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych w Polsce, wraz z ich adresami, telefonami i e-mailami. Przydatną rzeczą jest także wyjaśnienie skrótów, które najczęściej używa się w korespondencji:

GNP - Gross National Product – Produkt Narodowy Brutto

C.A.P - Common Agricultural Policy – Wspólna Polityka Rolna

Jestem pewna, że książka spełni oczekiwania każdego pracownika biurowego, wzbogaci jego słownictwo, a także lepiej przygotuje do korespondowania z anglojęzycznymi partnerami biznesowymi.

Na rynku dostępna jest także identyczna książka dotycząca wzorów listów francuskich.


Więcej informacji na stronie Wydawnictwa Nowela.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...