Etykiety

1.06.2011

"Czarnoksiężnik z krainy Oz" 1939



"Pewnego dnia, Toto - pies Dorotki (Judy Garland) gryzie w nogę podłą panią Gulch (Margaret Hamilton). Kobieta z zemsty chce uśpić Toto. Dorotka postanawia ratować przyjaciela i razem uciekają do domu. Jednak po drodze spotyka profesora Marvela (Frank Morgan), który namawia ją do powrotu. Gdy Dorotka jest już w domu, potężne tornado przenosi ją do czarodziejskiej krainy Oz. Okazuje się, że dom spadł na Czarownicę ze Wschodu. Jej siostra poprzysięga zemstę. Dorotka musi jak najszybciej dotrzeć do Szmaragdowego Miasta, stolicy krainy Oz i błagać władcę, wielkiego czarnoksiężnika o pomoc. Wzorcowa ekranizacja powieści dla dzieci ze wspaniałą Judy Garland i piosenką "Somewhere Over the Rainbow"".



Wspaniały musical dla najmłodszych i chyba nie tylko:) Treść umieszczona powyżej. Niesamowite było to, że jest to jeden z pierwszych filmów w technikolorze. Z pewnością był to kamień milowy w historii kinematografii. Spodobał mi się ten pomysł, aby realny świat Dorotki przedstawić w kolorze sepia, a w momencie przejścia "na drugą stronę tęczy" obraz zdaje się uwodzić kolorami jak ze snów. Nie mogę się doczekać kiedy pokaże ten film moim przyszłym pociechom. Dla mnie było to ogromne przeżycie oglądać tak stary film, a co dopiero dla nich:)
Film został uhonorowany 2 Oscarami za przepiękną muzykę, dowód powyżej. Miłego słuchania.

6 komentarzy:

  1. Ach, nie znam ani fimu ani książki. Chociaż ciągle gdzieś są nawiązania. Ale kusi, kusi...

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ten film ;) Książki zaś nie czytałam ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie widziałam filmu - choć z chęcią tę zaległość nadrobię - a z książką też miałam kontakt jedynie przelotny, w dzieciństwie, ale "Over the Rainbow" jest cudna - zresztą, nie jestem chyba w tej opinii odosobniona, sądząc po ogromnej ilości artystów, którzy pokusili się o własne wykonanie tej piosenki. Widać mocno inspiruje. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Musicie go zobaczyć! Jest to jeden z takich filmów, które nie zapomina się do końca życia i przywodzi na myśli same dobre wspomnienia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeej, uwielbiam dorotkę, kiedyś czytałam książkę, ale już nie pamiętam, muszę się za to zabrać. A piosenka śliczna, znałam ją wcześniej, ale nawet nie wiedziałam, że to z tego filmu

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo chciałabym zobaczyć ten musical i przeczytać książkę, ech.... Piękna muzyka.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...