Etykiety

11.20.2010

"Duch. Na tropie życia pozagrobowego." Mary Roach



"Czy istnieje życie po śmierci? A jeśli tak, to czy ze zmarłymi można się porozumieć?
Mary Roach postanowiła w tej sprawie zasięgnąć opinii naukowców i poszukać jasnych odpowiedzi oraz twardych dowodów, jeśli takowe istnieją.
< Wiem już, co na ten temat mówi religia - wyjaśnia autorka - i wprawia mnie to w konsternację. Nie proponuje ona bowiem żadnego prawdopodobnego, spójnego oraz naukowo sensownego scenariusza. Religia mówi, że twoja dusza idzie do nieba, ewentualnie do rajskich ogrodów, albo reinkarnuje się w nowym ciele, albo też, że leżysz sobie w swoim trumiennym wdzianku, czekając na powtórne przyjście Mesjasza. I rzecz jasna tylko jedna z tych opcji może być prawdziwa. A to z kolei oznacza, że dla milionów ludzi religia okaże się kiepską gwarancją na życie wieczne. Wygląda na to, że lepiej postawić na naukę. (...)
Byłoby dla mnie szczególnie uspokajające, gdybym wierzyła, że znam odpowiedź na pytanie: co dzieje się z nami po śmierci? Czy po prostu gaśnie światło i zapadamy w drzemkę trwającą miliony lat? Czy też jakaś cząstka mojej osobowości, jakaś cząstka mnie, żyje nadal? Jak to się odczuwa? Jak będzie wyglądał mój dzień? Czy będę mogła gdzieś tam podłączyć się z moim laptopem?>"


Jest to moja druga z kolei książka Mary Roach. Pierwszą był "Sztywniak", którego wychwalałam pod niebiosa. I tutaj autorka nie zawodzi. Jestem pewna,że każdy z nas zastanawiał się już nad tym tematem. Każdemu z nas od dziecka powtarzano, że "babcia patrzy na nas z góry". Mary postanawia dotrzeć do źródeł, publikacji oraz artykułów, które opisują ekscytujące eksperymenty. Próby nagrania głosu ducha czy też sfilmowanie go a może sprawdzenie przypadków reinkarnacji? Czy są na to konkretne dowody? A może za tym wszystkim stoi czysty marketing i chęć szybkiego wzbogacenia się? Nie zdradzę Wam czy autorce udaje się czegoś dowieść, czy też nie. Sami musicie się o tym przekonać. Uwielbiam jej książki, ponieważ jest to kobieta twardo stąpająca po ziemi, dla której nauka zna odpowiedzi na wszystkie pytania. Mam bardzo podobne poglądy, ale staram się nie krytykować (przynajmniej głośno) poglądów innych. To w niej cenię.

5 komentarzy:

  1. Natychmiast skojarzyłam jej poprzednią książkę, której co prawda nie czytałam, ale bardzo chciałam to zrobić. Wydaje mi się, że polubiłabym tę autorkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też czytałam obie książki, a na półce czeka trzecia, ale szczerze powiem,że duch mnie trochę rozczarował

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią sięgnę. Reinkarnacja jest podstawą mojej wiary, więc jest to pozycja w sam raz dla mnie. Zaintrygowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam taką ochotę na książki tej autorki! Wszyscy już czytali, tylko ja nie. Jak na złość. :]

    OdpowiedzUsuń
  5. Vampire nie martw się nie tylko ty nie czytałaś, ja też do tego pierwszą część (o seksie) czeka na półce, a tera dzięki Kolmance wierzę, że i drugą część kupię:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...