Etykiety

7.16.2012

Angielski Najważniejsze kolokacje

 Znajomość kolokacji jest niezbędna  przy zdawaniu egzaminów na certyfikat zarówno FCE jak i CAE.  Wiem, ze to właśnie to zagadnienie spędza sen z powiek wielu zdającym.  Nic więc dziwnego,że powstają całe książki uczące i pozwalające utrwalić zawiłe zasady tworzenia kolokacji.

Autorką książki jest doświadczona w pracy z językiem angielskim, magister anglistyki - Katarzyna Wiśniewska. Na swoim koncie ma wiele publikacji do nauki tego języka, które zostały wydane przez wydawnictwo Edgard, jak chociażby "Angielski dla wiecznie początkujących" lub "Angielski - Discovery Great Britain".

Książka dzieli się na 30 rozdziałów tematycznych, które za pomocą przykładowych zdań uczą 1000 najważniejszych kolokacji. Każdy z rozdziałów kończy się zestawem ćwiczeń, a na samym końcu książki można sprawdzić swoją wiedzę, podczas rozwiązywania 10 testów końcowych. Nauka z podręcznikiem minęła mi szybko i bez większych utrudnień. Pracę ułatwiła mi przejrzysta grafika i struktura książki. Treść jest czytelna i logiczna, a wymienione przez autorkę przykłady idealnie obrazują wybraną kolokację.

Cieszę się, że nasz rynek pełen jest nie tylko książek do nauki gramatyki i leksyki języjów obcych, ale coraz częściej pojawiają się bardziej konkretne podręczniki do szlifowania wybranych zagadnień gramatycznych. Nadal jestem zdania, że im bardziej poznaje się język angielski, tym bardziej staje się pewna, że ten język wcale nie jest taki prosty, jak można by przypuszczać.  Dlatego im więcej praktyki i ćwiczeń, tym lepiej.

Przede mną bardzo napięty czas. Zostało już tak niewiele dni do mojego wyjazdu, a ciągle mam wrażenie, że mój angielski nieustanie potrzebuje ostrego treningu. To chyba będzie najważniejszy i zarazem najtrudniejszy egzamin z języka angielskiego w moim życiu:)

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Edgard

7 komentarzy:

  1. Może kiedyś przeczytam.:D Mam nadzieję, że na wyjeździe sobie poradzisz.;P

    OdpowiedzUsuń
  2. Już od jakiegoś czasu ta pozycja chodzi mi po głowie i widzę, że warto po nią sięgnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem w trakcie nauki i materiał z książki jest dla mnie dość trudny. Sama książka bardzo przyjazna.

    OdpowiedzUsuń
  4. No takich rzeczy to ja jeszcze nie widziałem, ale jeśli dobrze można się z nch nauczyć języka angielskiego to jestem jak najbardziej za. Na ten moment świetnie nauka idzie mi przy pomocy audio kursu https://www.jezykiobce.pl/s/41/angielski-audiokurs więc myślę, że ten sposób jest naprawdę fajny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat jeśli chodzi o język angielski to ja jestem przekonana, że warto się go zacząć uczyć w każdym momencie. Ja właśnie rozpoczynam swoją przygodę z nim poprzez naukę online https://lincoln.edu.pl/online/ i jestem zdania, że jak najbardziej taka forma nauki jest bardzo przystępna. Tym bardziej, że można się uczyć kiedy ma się czas wolny.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim zdaniem sam język angielski jest na tyle istotny, że po prostu wypada i warto się jest go uczyć. Już nawet czytałem na stronie http://dziecieceinspiracje.pl/2020/08/efektywna-nauka-jezyka-angielskiego-poznaj-5-sprawdzonych-sposobow.html na czym polega efektywna nauka angielskiego i jaki sposób nauki wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sama nauka języka angielskiego jest bardzo ważna i myślę, że także nauczyciele językowi powinni się dokształcać. Muszę przyznać, że czytałam o tym na stronie https://szkolnictwo.pl/index.php?co=wiadomosc&id=117 i moim zdaniem jest to niezwykle ważne.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...