Etykiety

8.05.2015

"Kurs języka rosyjskiego A1" Anna Wrzesińska

Na rynku wydawniczym jest sporo podręczników do języka rosyjskiego. Osobom, które zaczynają przygodę z tym melodyjnym językiem, ciężko jest wybrać ten jeden, który spełni ich oczekiwania. Dodatkowo, rosyjski nie należy raczej do języków najpopularniejszych mimo, że jest bardzo poszukiwany przez pracodawców. Ostatnio natknęłam się w internecie na podręcznik przeznaczony specjalnie dla osób dorosłych, które nigdy wcześniej nie miały kontaktu z rosyjskim. Moja uwagę przykuła także fotografia sympatycznej kobiety, autorki książki. Pani Anna Wrzesińska jest założycielką Centrum Języka Rosyjskiego z siedzibą w Łodzi. Bez chwili wahania postanowiłam osobiście skontaktować się z autorką. Z przyjemnością weszłam do niewielkiej, aczkolwiek przytulnej szkoły językowej i spotkałam w niej pełną pasji i entuzjazmu młodą rusycystkę, która bez pomocy żadnego komercyjnego wydawnictwa wydała własny podręcznik. Sama przyznaje, że brakowało jej na rynku takiej pozycji do nauki języka rosyjskiego, która spełniłaby jej oczekiwania, nie była pełna rażących błędów i zawierała nowoczesne metody dydaktyczne.


Po powrocie do domu razem z mężem (również filologiem języka rosyjskiego) przejrzałam całość. To co zwróciło moja uwagę to kolorowa, aczkolwiek stonowana szata graficzna. Bardzo przyjemna dla oka. Okładka książki wzbogacona jest w skrzydełko, na którym zapisany jest cały alfabet rosyjski (drukowany oraz pisany). Ma to ułatwić uczniom naukę z podręcznikiem. Zamiast kartkować całą książkę, aby znaleźć cyrylicę, wystarczy odchylić skrzydełko. „От а до я" to podręcznik i zeszyt ćwiczeń w jednym. Książka zawiera także płytę CD, która umieszczona jest na końcu. W podręczniku znajduje się też sporo miejsca na własne notatki, co pozwala nam na rezygnację z dodatkowego zeszytu. Całość składa się z 8 rozdziałów, w tym 7 lekcji tematycznych i powtórki całego materiału. Do przerobienia całego zakresu potrzeba 100-120 godzin lekcyjnych. Na końcowych kartach podręcznika został umieszczony niezbędnik gramatyczny pozwalający na zrozumienie części gramatycznej przerabianego materiału.

 
Od czerwca udało mi się przerobić połowę książki. Moim nauczycielem był oczywiście mój mąż, co znacznie ułatwiło mi pracę. W książce wiele ćwiczeń polega na konwersacji z drugą osobą (partnerem z grupy). Dodatkowo zachęca nas to do konwersacji. Lekcje są dość długie, dlatego każdy rozdział musiałam rozłożyć sobie na 3-4 osobne lekcje. Jednakże, jeśli ktoś dysponuje większą ilością czasu wolnego, może próbować przerobić 1 rozdział podczas jednej lekcji (ale nie godziny lekcyjnej). To co było dla mnie miłym zaskoczeniem to lista słówek (wraz z tłumaczeniem) oraz najważniejszymi zwrotami z każdego rozdziału umieszczona na jego końcu. Nareszcie nie musiałam siedzieć z kartką i rozpisywać wszystkiego po kolei. Co tu dużo mówić? Podręcznikiem jestem zachwycona i liczę na to, że z sukcesem ukończę całość. Cieszy mnie to, że na naszym rynku pojawiła się książka, którą możemy wykorzystać w 100% bez potrzeby korzystania z dodatkowych zeszytów ćwiczeń, notatników, słowników itp. Co więcej, autorka zdradziła mi, że już niedługo ukaże się druga część książki, na którą już wyczekuję. Polecam z czystym sumieniem.






Informację o książce i dodatkowych materiałach znajdziecie tutaj 
 
O autorce:

Anna Wrzesińska jest absolwentką Instytutu Rusycystyki Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego, stypendystką Instytutu imienia Aleksandra Puszkina w Moskwie, egzaminatorką międzynarodowych certyfikatów telc, absolwentką Akademii Zarządzania dla właścicieli szkół językowych i metodyków, założycielką Centrum Języka Rosyjskiego „Rosjanka” w Łodzi.







http://www.rosjanka.pl/


1 komentarz:

  1. Kursy w formie książek są świetną alternatywą dla wszystkich, którzy nie mają czasu na kursy w szkołach lub zwyczajnie nie chcą przeznaczać na to swoich oszczędności. Moim zdaniem rozwój jest niezwykle ważny. Świetny blog, bardzo lubię tu zaglądać!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...